Dat Wesley Ponsen inmiddels een eigen sound en stemgeluid heeft weten te creëren is duidelijk te horen op zijn nieuwe single ‘Maar Het Is Echt Te Laat’. De zanger die een half jaar geleden een overeenkomst sloot met Cornelis Music is een behoorlijk tijdje druk geweest met het zoeken naar het repertoire dat het beste bij zijn stem past.
In het begin van zijn muzikale carrière werd hij vaak in het hoekje van Willy Alberti geplaatst, maar Wesley heeft bewezen dat hij samen met producer Manfred Jongenelis een eigen plekje heeft verworven in de Nederlandstalige entertainmentwereld. Samen hebben ze een enorme vooruitgang geboekt.
Wesley:’ Van oorsprong is mijn nieuwe single een cover van André Hazes. Hij had destijds op het album ‘Onder de mensen’ deze track staan in een soort van Lionel Richie versie. Op deze verzamelaar, die ikzelf zowel op elpee als cd in mijn bezit heb, staan allemaal van dat soort muzikale uitstapjes die je niet dagelijks in de kroeg hoort. De klassiekers van Hazes blijven wel hangen, maar deze afwijkende nummers niet. Om die reden heb ik Zonzo Basily gevraagd of hij met zijn gipsy gitaar een swingende bijdrage kon leveren. Ondanks dat Zonzo kind aan huis is bij Manfred Recorings in Etten-Leur heb ik nog nooit gebruik gemaakt van zijn kwaliteiten. Uiteraard heeft Manfred het arrangement behoorlijk onder handen genomen en ik hoop stiekem dat dit een kroegen hit wordt. Dat is met m’n in juni 2022 gelanceerde single ‘Ik Zal Geen Traan Meer Om Je Laten’ zeker gelukt. Op Spotify tikt deze plaat ondertussen de 300.000 streams aan. Ik merk ook dat veel oude singles van mij steeds vaker gestreamd worden. Met name ‘Bruine ogen’ springt daar met kop en schouders bovenuit. De teller staat momenteel op meer dan 2.1 miljoen streams’