Lotje, het nummer dat TikTok heeft veroverd en nu zelfs in de hitlijsten opduikt, begon als een lustrumlied voor U.V.S.V./N.V.V.S.U. Maar hoe is het in korte tijd uitgegroeid tot een online fenomeen? Een jaar geleden namen ze het nummer op voor het lustrum van U.V.S.V./N.V.V.S.U., maar pas twee weken geleden ging het ineens helemaal los. De doorslag kwam toen Snelle een TikTok-video maakte met het nummer. “Hij zei: ‘Ik moet eigenlijk mijn eigen nummer promoten, maar ik krijg Lotje niet uit mijn hoofd’,” vertellen de makers. En blijkbaar was hij niet de enige, want sindsdien is het nummer niet meer van het platform weg te denken. Nu staat Lotje ineens in de playlist van Radio JND en wordt massaal gecoverd. “Een week geleden had ik nog niet eens een TikTok-account en nu zingen mensen het nummer waar ik op zing na.” Het dansje? Daar wordt nog aan gewerkt. “Mensen laten vooral hun outfits zien, maar wie weet verzinnen ze nog een echt dansje.” Met een TikTok-hype die blijft groeien, lijkt het succes van Lotje nog lang niet voorbij. “We genieten er gewoon van en kijken wat er gebeurt.” En wie weet horen we Lotje straks niet alleen op TikTok, maar ook op festivals en in de clubs, aldus Roeland Beelen en Jopke van Dobbenburgh, twee van de bedenkers van Lotje.
De Bevers – We Zijn Er Bijna!
John de Bever brengt samen met Kees, Mariska van Kolck en Adje een hilarische voorstelling genaamd 'De Bevers Zijn Er Bijna'. Deze muzikale en komische theatershow zal vanaf december te zien zijn in Nederlandse theaters. Ter promotie van de voorstelling hebben De Bevers de...


